fredag 26 mars 2010

våren är här atjoo!

Solen lyser och isen har försvunnit. det spirar lökar och sippor i minsta skreva. det mesta blir lättare. äntligen våren är här. Jag hoppas att det inte går för snabbt i år. detär så snopet när det helt plötsligt är sommar. I mitt barndomens norrland så plockade jag alltid gullvivor på skolavslutningen det känns som om den tiden är passerad redan i april här nere i Skåne.

En nackdel är att sedan jag flyttade till Skåne så har jag blivit allergisk. Jag har tidigare aldrig känt av våren. Men nu är koncentrationerna så höga att jag påverkas. Jag gör min neti - som är den eviga räddningen för allt - och tar något piller om jag absolut måste! Och det händer allt som oftast speciellt nu när arbetet i min köksträdgård börjar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar